woensdag 28 mei 2014

Moestuin op poten




Tuinieren is een hobby van mij.. planten.. bloemen.. en ook een moestuin vind ik erg leuk
en het is zo lekker om groente en kruiden uit je eigen tuin te kunnen oogsten,
zoveel meer smaak en verser kan niet!

Helaas werkt mijn rug steeds minder goed mee, waardoor het tuinieren op een heel
laag pitje is komen te staan. Gelukkig komt daar nu verandering in, want Gert heeft deze
schitterende moestuin op poten voor mij bedacht en gemaakt!






Eerst werd een stukje tuin leeggemaakt.. de planten verplaatst.. 
en een vlonder van hout op maat gemaakt..






De bakken zijn helemaal van sloophout gemaakt, zo ideaal dat ik nu op een
goede hoogte kan zaaien, oogsten en met mijn handen lekker in de
 aarde kan wroeten..






Ook de naambordjes voor de groente en kruiden zijn zelfgemaakt..
ik heb veel ingezaaid, hopelijk is dat door de vele regen van de afgelopen dagen
niet allemaal weggespoeld..






De moestuin op poten is nu het stralende middelpunt van onze tuin 
en vanuit hier heb je ook zicht over de hele tuin, het pannendakje wat je achter
in de tuin ziet, is van de Rosery..






Leuk detail aan de zijkant..






 Deze brocante vuilnisemmer stond vroeger bij ons aan de weg.
ik kan me dat nog goed herinneren..





Verroest tuinwerksetje.. 
ondertussen ook brocante:)






De aardbeien worden ter plekke opgegeten,
zo ontzettend lekker!








Liefs, Tjits


Ik krijg regelmatig een mail met de vraag of deze moestuin op poten ook op bestelling gemaakt kan worden.. ja dit is zeker mogelijk en helemaal naar je eigen wens en maat.

 Als je belangstelling hiervoor hebt, mail mij gerust!


37 opmerkingen:

  1. Top van je mannetje om zo een zalig moestuintje op poten voor jou te maken ...
    Dit wordt heerlijk om in te tuinieren en te genieten ...
    Fijne woensdag ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohhh...geweldig zeg. Zo kun je toch kruiden blijven kweken, zonder dat je rug er al te veel onder te lijden heeft. En het staat ook nog eens mooi. Je man heeft gouden handen, Tjits!

    Ik wens jou ook een heel fijn Hemelvaartsweekend! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow Tjits ik ben helemaal onder de indruk! Ik heb ook een moestuinbak (op kleine pootjes dan), maar die kan niet tippen aan die van jou! En niet alleen is deze beter voor je rug, maar slakken kruipen ook niet omhoog, tenminste bij mij (nog) niet! Geniet van de oogst! Ik ben nog steeds in geduldige afwachting van mijn eerste tuingroente...:)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. OOOhhh wat GAAF...wat heb jij een lieve en handige man ( de mijne ook hoor, die is nu een nieuwe poort aan het maken) wat een super leuk idee Tjits...moet ik in mijn achterhoofd houden en jij moestuinierd net ik, een beetje van dit en een beetje van dat, niet om kilo's in de vriezer te doen, maar net genoeg om een een keer wat te knippen of een lekkere salade van te maken...leuk he?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, Tjits wat ziet dat er geweldig uit! Niet alleen de bakken maar ook de details zoals het raamwerk zodat er wat kan klimmen en een plank er boven op. Maar ook aan de zijkant waar je zink staat te pronken ziet er fantastisch uit.
    Ik kan me voorstellen dat je hier heel blij mee bent en...het is uit liefde gemaakt.
    Geniet van het gemak en van de oogst. Ik zie dat de eerste aardbei al rood is. Ik ben nog in afwachting hier.
    Een fijn lang weekend toegewenst. Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goed idee....dan kun jij nog lekker door tuinieren!!

    Niks leuker!!

    Je zult vast niet veel last hebben van slakken op deze manier!

    Veel plezier ermee.

    Lieve groetjes van Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Las net al in jou reactie bij Mirjam over je moes en kruidentuin op sta hoogte en nu kan ik het ook nog zien.
    Helemaal geweldig dat jou man zo handig is met hout,en jij kan op deze manier het nuttige met het aangename verenigen én last but not least.....je rug sparen.
    Bovendien staat het ook nog eens gezellig zo'n vlonder moestuin op poten waar je naar behoefte kan oogsten.

    Geniet ervan,Tjits!!!

    Jij ook fijn lang Hemelvaartsweekeind gewenst en lieve groet!!!
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat geweldig Tjits dat je man zoiets moois voor je heeft gemaakt! Het is voor jou heel handig maar het ziet er ook nog zo gaaf uit.....meestal zijn het niet de zaken die een tuin verfraaien maar deze.....mijn complimenten aan je man hoor!
    Ik hoop voor je dat het weer een beetje gaat meewerken de komende dagen zodat je heerlijk kunt wroeten.
    Veel plezier er mee.

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een lieverd heb je Tjits...wat heeft hij dat mooi voor je gemaakt.
    Heerlijk dat je nu nog steeds lekker met je handen in de aarde kan wroeten..
    Het staat ook nog eens super..
    Groetjes Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo fijn dat je op deze wijze weer kunt zaaien en oogsten,heel mooi gemaakt ook

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat ontzettend leuk en mooi, en super van jou man!
    Heel veel moestuin-plezier.....
    Groetjes Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat is dat fantastisch Tjits, een moestuin op poten. En wat een geweldig handige man die dat zo maar even voor je maakt .Petje af. Ik wenste me vroeger altijd een man die alles wat ik bedacht zelf kon maken maar het is er nooit van gekomen :))) Maar ik heb er mee leren leven :)))
    Ik wens jou ook een heerlijk lang weekend, ik hoorde dat het weer gaat meewerken.
    Lieve groetjes van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat is nog eens een handige oplossing voor je moestuin. Ik hoop voor je dat alles goed aanslaat.
    Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Is me dat even mooi gemaakt.
    Wat een vondst,hoef je lekker niet meer te bukken.
    En ja,die vuilnisbakken ken ik ook nog.
    Echt nostalgie.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel gaaf, Tjits, het ziet er super uit. Lief van je man dat hij dit voor je wilt doen! Ga er fijn van genieten, ondanks de regen zie ik heerlijke aardbeien, mjammie..

    Lieve-Groetjes, Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh Tjitske, wat geweldig mooi is dit!! Wat heeft die Gert van jou toch gouden handen. Super mooi gemaakt en natuurlijk eerst door hemzelf bedacht... Wat heerlijk dat je nu op een goeie hoogte kunt tuinieren. Een oppottafeltje is leuk, maar dan kom je wel meteen ruimte tekort natuurlijk... Dit is echt super en ontzettend mooi ook...
    Wat zul jij heerlijke groenten kweken nu... en er van genieten natuurlijk...
    Ik wens je een heel fijne avond, en een heel mooie Hemelvaartdag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat leuk !....ziet er goed uit....en handig voor je rug !!....geniet van een heerlijk weekend ...!!..liefs Ria..x!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een leuk idee...en ook nog eens mooi om te zien.
    Fijn lang Weekend.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wauw wat een goed idee en wat lief van je man....dit is zeker een aanwinst en als je er plaatst genoeg voor hebt...de oplossing tegen rugpijn en toch een moestuin willen hebben....echt super en je foto's zijn weer prachtig...fijne dag morgen en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Geweldig zeg, dit ziet er heel mooi uit, je eigen moestuin op poten!
    Hier kan je je fijn op uitleven, een prima oplossing!
    Fijne dagen Tjits, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een mooie oplossing en ook zo prachtig uitgevoerd! Tuinier ze:)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Jullie geven het begrip buitenkeuken een nieuwe dimensie. Wat prachtig zeg. Je boft met zo'n handige man.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Gert is een wonder met zijn handen!
    En het ziet er ook nog heel mooi uit.
    Heerlijk dat je zo toch je moestuin kunt beheren.

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wauw wat mooi, wat professioneel!!

    Liefs saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Heel knap gevonden en nog mooi om te zien !
    Altijd heerlijk je eigen kruiden en groentjes uit de tuin ,
    Nog een fijn weekend
    Jilly ( Garcya's place)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wauw wat een handige moestuin heeft je man voor je gemaakt en het ontwerp is super, ziet er heel erg leuk uit. Wat ik ook handig vind is dat de slakken hier niet zo snel bij de slaplantjes kunnen komen, want daarmee is het bar en boos dit jaar.
    Groetjes,
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Oh wat geweldig Tjits en wat een handy man die Gert!
    Geweldig om zo je eigen moestuin te hebben en je hebt er ook heerlijk de ruimte voor.
    Echt een hele mooie hoek geworden!
    Ik heb nog wel een leuke tip voor je...misschien ken je het al...
    Op tv is nu een programma van Maarten 't Hart (de schrijver) en dat heet: 'Maartens moestuin'
    Het komt op maandagavond om 19:20 bij de VPRO.
    Ik vind het een geweldig programma, het is echte 'slow' tv. maar niet sloom, en hij vertelt lyrisch over zijn tuin.
    Echt de moeite waard ;)

    Fijn hemelvaartweekend en lieve groet, MJ

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een geweldige tuin heeft Gert op poten gezet:) Hij is echt heel handig met jouw ideetjes...je moet er maar opkomen.
    Wat zul je nu heerlijk tuinieren op niveau, hi, hi, maar wel zo fijn voor je rug.
    Je kunt binnenkort al genieten van je eerste kropje sla, lekker uit eigen tuin, dat smaakt altijd zo heerlijk vers.
    Ik wens je een mooi weekend Tjits, met wellicht een paar zonnige dagen.

    Liefs, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Sjonge wat een goed idee! Gaaf Tjits, en heel mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. O die man van jou is goud waard! Wat een geweldig idee zo en wat mooi alleen al om naar te kijken! Ik heb zo'n zin om nu echt een keer af te spreken bij jou, het blijft er maar bij , veel te jammer, maar ja de dingen van alle dag...je kent het wel. Geen onwil ...geniet van deze heerlijke moestuin en het mooie weer komende dagen! Liefs, Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  31. O wauw... wat is dat mooi! Wat ontzettend lief en knap van Gert.
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat geweldig Tjits dat je nu op hoogte kan tuinieren .Die man van jou is goud waard ,maar dat hoef ik je niet te vertellen !!
    Lieve groet Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Boffen jouw kruiden en plantjes even in zo'n chique moestuin.
    Ik vertel het mijn kruiden en plantjes maar niet. ;-)

    Liefs van je naamgenootje

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Zeer mooi gemaakt van je man en op hoogte ,geniet van je moestuin groetjes Rita

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat ziet dit er gaaf uit zeg! Heel erg leuk gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Hallo,
    Ik zie hier uw prachtige moestuin, maar mijn vraag is hoe u het heeft met de afwatering? Zitten er gaten onderin of gaat het water ergens anders naar toe?
    Gr. Maura

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Ik zie dat deze post in 2014 is gezet. Toch probeer ik het, kunt u dit nog maken ?

    BeantwoordenVerwijderen

lief dat je een berichtje achterlaat!